Skip to content

KRÓTKA HISTORIA POLSKIEGO KINA | BARWY OCHRONNE

5 sierpnia o godz. 18:00 zapraszamy do Kinoteatru Rondo na kolejny seans w ramach cyklu KRÓTKA HISTORIA POLSKIEGO KINA.

📽KRÓTKA HISTORIA POLSKIEGO KINA jest kolejna formą działań realizowanych z inicjatywy Stowarzyszenia Kin Studyjnych. To wyjątkowy projekt, który pozwoli szerokiemu gronu odbiorców zapoznać się z polską klasyką filmową na dużym ekranie. W ciągu najbliższych dziesięciu miesięcy zaprosimy na dziesięć filmów dziesięciu Mistrzów, których dzieła ukształtowały obraz polskiego kina w latach 60. i 70. XX wieku. Filmów, które kochamy, ale do tej pory w znakomitej większości mogliśmy je obejrzeć wyłącznie w telewizji. A jakie wrażenie mogą zrobić na dużym ekranie? Czy się zestarzały, a może przetrwały próbę czasu i znów zachwycą nas swym pięknem i uniwersalnym przekazem?

Cykl 1️⃣0️⃣ filmów ze wstępami w formie wykładu wideo prezentuje sylwetkę twórcy/twórczyni, wprowadza w tematykę dzieła, przybliża realia polityczno-społeczne jego powstania. Każdy wstęp zawiera też analizę formalną dzieła z naciskiem na scenariusz, sztukę operatorską, grę aktorską, montaż, scenografię i kostiumy. Wskazuje też aktualny wymiar dzieła i proponuje możliwe tropy interpretacyjne. Prologi zrealizowane są w sposób przystępny, bardziej popularyzatorski niż akademicki, osadzając poszczególne filmy w szerokim, kulturoznawczym kontekście.
Lista tytułów, które pojawią się w Kinoteatrze Rondo:
1. Popiół i diament – Andrzej Wajda, 1958
2. Pociąg – Jerzy Kawalerowicz, 1959
3. Do widzenia, do jutra – Janusz Morgenstern, 1960
4. Nikt nie woła – Kazimierz Kutz, 1960
5. Zezowate szczęście – Andrzej Munk, 1960
6. Sanatorium pod klepsydrą – Wojciech Jerzy Has, 1973
7. Barwy ochronne – Krzysztof Zanussi, 1976
8. Aria dla atlety – Filip Bajon, 1979
9. Gorączka – Agnieszka Holland, 1981
10. Przypadek – Krzysztof Kieślowski, 1981

ZAPRASZAMY 🙂

Organizator przeglądu: Stowarzyszenie Kin Studyjnych
Kurator przeglądu: Tomasz Kolankiewicz
Partnerzy: WFDiF, 35mm, DI Factory
Przegląd współfinansowany ze środków Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej

Skip to content